مسقل چاقو چیست و چه کاربردی دارد؟!

خرید فروش مسقل چاقو حیدری اصل

با سلام خدمت به همراهان گرامی چاقو حیدری در این مطلب نگاهی کلی به مسقل چاقو و انواع کاربرد آن در آشپزخانه خواهیم داشت

اگر وارد یک قصابی شده باشید و جلو میز قصاب بایستید تا به شما مقداری گوشت دهد غیر ممکن است تا به حال ندیده باشید که قصاب بعد از چند برش گوشت مدام تیغه چاقوی خود را به یک وسیله آهنی دیگر میکشد .

این ابزار مسقل نامیده میشود.

مسقل ها از لحاظ کیفیت جنس تیغه و دسته و مدل اولیه خودشان به صورت های مختلفی ساخته و در بازار عرضه میشوند

مسقل نام عامیانه وسیله ایست که از جنس فلزهای مختلف در شکل های گوناگون ساخته میشود و کاربرد آن صاف کردن لبه های ناصاف چاقو می باشد که در اصطلاع روزانه کاربرد آن را تیز کردن چاقو میگویند

و در زبان انگلیسی به آن Sharpening Steel گفته میشود

در ادامه میخواهیم به نحوه عملکرد مسقل بپردازیم

مسقل معمولا از یک جنس فلز سخت انتخاب مبشود و با نوع عملیات آتشکاری و آبکاری که میشود سختی ان افزایش یافته و زمانی که به لبه تیغه چاقو کشیده میشود عمل لایه برداری را انجام نمیدهد

بلکه باعث میشود که لایه هایی از چاقو که در لبه تیغه پهن و کج شده اند به حالت اولیه برگشته و در حقیقت در یک خط قرار بگیرند و صاف شوند.

این منظم کردن و در یک خط قرار دادن لبه های پهن شده و کج شده چاقو باعث میشود تا تیغه برش بهتری پیدا کرده و راحت و سریع تر اجسام مختلف را ببرد.

حالا سوال اینجاست که لبه چاقو چگونه پهن شده و یا کج شده و ما متوجه ان نشده ایم؟

شما زمانی از مسقل استفاده می کنید که حس میکنید برش تیغه تان کم شده و مثل قبل نیست و چاقو در دستان شما احتیاج به فشار بیشتر داشته و باید محکم تر ان را فشار دهید پس میخواهید تیزش کنید.

دیدگاه‌ها 0

ارسال دیدگاه

*
*